Vandaag het verhaal van Ronald Kloots. Wie is Ronald? Hoe ziet zijn netwerk eruit, hoe zet hij zijn netwerk in en hoe gaat hij om met de huidige situatie. Laat je inspireren en motiveren.
Wie ben ik?
Leuk om zo kennis te maken. Mijn naam is Ronald Kloots, getrouwd en vader van een dochter en zoon. Vrijheid in doen en laten is voor mij een groot ding. Sinds 1994 zelfstandig met eigen bedrijven en werkzaam voor 100+ opdrachtgevers in klein- en groot-bedrijf. Digitale mogelijkheden fascineren mij vooral in het dagelijks praktisch gebruik. Met deze kennis en ervaring help ik organisaties met raad en daad in digitale transities met hun marketing en sales.
Mijn netwerk
Mijn netwerk kent veel verschillende mensen. De waarde van netwerkend werken heb ik ontdekt met mijn deelname aan BNI. De investering in tijd leverde mij opdrachten, vrienden en vooral voldoening op, omdat ik anderen heb kunnen helpen. Zo hardloop ik al 15 jaar op de zondagen met Geert, in 2003 ontmoet bij BNI Merquess.
Karin Groenenboom weet dat ik bedrijven help met CRM en e-mailmarketing en bracht mij in contact met twee bedrijven, die nu allebei klant zijn. Met één klik kan ik ruim 1.700 mensen bereiken via LinkedIn, via de e-mailmarketing automation 950 mensen en met de iPhone meer dan 2.000 mensen. Op dit moment ben ik nergens lid van. Regelmatig ga ik in op uitnodigingen, zoals het ondernemersontbijt of MKB Den Haag.
Social distancing
De gevolgen van ‘social distancing’ zijn tot nu toe beperkt gebleven. Op zich niet zo vreemd want al 15 jaar doe ik mijn opdrachten op afstand. Hiervoor gebruik ik alle onlinemogelijkheden die er zijn, vooral het directe contact via Whatsapp en Google G-suite helpen enorm.
Ik houd mij vast aan deze quote
The aim of marketing is make selling superfluous – Peter Drucker