“Onder de plezierig ontwapenende begeleiding van Miriam Notten, was dit symposium een bommetje van inspiratie”, zo vatte een van de deelnemers het symposium C&F Report op 18 september jl. samen.
Het informatieve, prikkelende programma praatte de ruim 120 deelnemers bij over ‘Trends in corporate reporting’. Inspiratie voor jaarverslagen, over wat ze zijn, wat ze zouden kunnen zijn en wat ze over de betreffende organisatie vertellen. De middag was een initiatief van C&F Report, dit maal samen met Royal HaskoningDHV.
De conclusie? ‘Elk jaarverslagvogeltje zingt zoals het gebekt is’, iedere onderneming of non-profitorganisatie moet zelf eigen keuzes maken. Lees hier meer.
Volgens Pieter Koenders, Managing Director van C&F Report zou het jaarverslag een feestje moeten zijn. Door de keuze van content (keep it short and simple) en publicatietool(s) kunnen jaarverslagen daadwerkelijk waarde toevoegen aan (de communicatie van) ondernemingen en instellingen.
Martijn Arts, Managing Director van Total Active Media, gaf voorbeelden van verdergaande online reporting.
Rob van Tilburg, leading professional en manager van de Adviesgroep Duurzaam ondernemen bij Royal HaskoningDHV, ging in op vormen van reporting van AEX-genoteerde bedrijven.
Piet Hein Coebergh, Lector PR & Social Media Hogeschool Leiden, gaf aan dat ondernemingen veelal keuzes maken in Tell, Sell, Hide in relatie tot de communicatie van hun strategie in een jaarverslag. Verslagen zijn in zijn ogen (deels) inwisselbaar wegens gebrek aan authenticiteit.