La Red is uitgegroeid tot de grootste netwerkadviesorganisatie van Nederland.* De organisatie uit Delft leert bedrijven hoe zij hun beschikbare sociale kapitaal zakelijk kunnen inzetten om zo hun doelstelling te behalen. Full-service bureau La Red biedt als enige organisatie binnen Nederland analyses aan van individuele- en groepsnetwerken.
La Red biedt een uniek full-service concept: er is binnen Nederland geen andere organisatie die een dergelijk compleet pakket van diensten aanbiedt op het gebied van netwerken. De werkwijze van La Red is persoonlijk; niet de transactie of functie staat voorop, maar de persoon achter de functie. Directeur en oprichter Miriam Notten: “De oprechtheid die we prediken, praktiseren we”.
Geen hype
Naast het unieke concept en persoonlijke werkwijze is de groei van het netwerkadviesbureau ook te danken aan het breedgegroeide besef dat netwerken niet slechts een hype van ondernemers is. Want via het netwerk van medewerkers wordt nieuw personeel gevonden en door het benutten van het sociaal kapitaal van de organisatie kunnen nieuwe markten worden aangeboord. “Netwerken is zoveel meer dan het uitwisselen van visitekaartjes. Wat je doelstelling ook is, met netwerken kun je die doelstelling halen”, aldus Notten.
Sociaal kapitaal
Klanten kloppen bij La Red aan voor netwerkstrategieën, analyses, en ook voor workshops, lezingen en trainingen. La Red maakt in alle producten en diensten de koppeling tussen wetenschap, praktijkkennis en ervaring. La Red heeft samen met de VU Amsterdam de opleiding Productieve interne netwerken ontwikkeld om netwerkanalisten binnen bedrijven op te leiden. Notten: “Bedrijven zullen in de toekomst naast financieel en menselijk kapitaal, ook op sociaal kapitaal gaan sturen.”
Geschiedenis
La Red is in 2003 door Ing. Miriam Notten opgericht. Notten heeft nauwe contacten met de Amerikaanse netwerkgrootheid en onderzoeker Karen Stephenson. Op The International Sunbelt Social Network Conference (wetenschappelijk congres) is Miriam Notten inmiddels een bekende en graag geziene gast.
* onderzoek Buro Wullenhoven